Mount Robson & Prince George

28 juli 2015 - Prince George, Canada

Dinsdag 28 juli

Wetende dat we vandaag weer door de tijdzone rijden (van Alberta naar British Columbia) doen we rustig aan en vertrekken om 8 uur met de kids nog in bed. Als we 100 km verder bij Mount Robson aankomen is het pas 8.30 lokale tijd. Mount Robson is de hoogste berg van de Rocky Mountains met zijn bijna 4000 meter. Hij ligt de meeste tijd van het jaar in de wolken – wat ook vandaag het geval is. We ontbijten hier en rijden verder door Robson National park. We komen onderweg elanden tegen (jammer genoeg niet op de “gevoelige” plaat kunnen vastleggen) en roofvogels. De tocht is wederom een pracht.

We stoppen tegen de middag bij een camping resort aan een meer en vragen waar we hier kunnen genieten van onze lunch. We ervaren weer de Canadese vriendelijkheid en mogen van de eigenaar op het prive strand van de camping staan en gebruik maken van alle faciliteiten. We genieten van onze lunch – op het strand – in de zon met naast ons de skistoeltjes, die mooi weergeven dat dit gebied in de winter uitermate geschikt is voor te skiën.

Na deze onderbreking vervolgen we onze weg naar Prince George waar we bij aankomst eerst boodschappen doen en daarna naar onze camping gaan. Het is een mooie camping midden in de natuur, en omdat het zo’n mooi weer is besluiten we na de koffie een wandeling te maken: er loopt een mooie trail net buiten de camping. Als we vertrekken komen we een ranger tegen die ons verteld dat er gisteren een zwarte beer is gezien en dat we dus tijdens de wandeling veel geluid moeten maken…dit geeft ons een zeer onbehagelijk gevoel. De 2 km lange trail lopen we – hevig rammelend met ons berenbelletje - met opperste concentratie. Jammer genoeg (of juist gelukkig?) komen we geen beer tegen.

s’Avonds na het avondeten en douchen maken we een lekker kampvuur! We spelen tot laat in de avond kaart bij ons kampvuur…morgen weer een nieuw avontuur.