Victoria

9 augustus 2015 - Victoria, Canada

Zondag 9 augustus

Als we om 7 uur opstaan schijnt de zon alweer! We rijden van Tofino terug naar de oostkust van Vancouver Island over de bergen – met hellingen van 18%, een geluk dat we een sterke camper hebben: een 6.8 L, V10. We stoppen na anderhalf uur bij MacMillan park, een prachtige trail tussen acht eeuwen oude Douglassparren en reuzenlevensbomen.

We besluiten daarna door te rijden naar Victoria om daar de middag en avond in de stad door te brengen. Onze camping “West Bay Marina” ligt midden in de stad, aan het water en kijkt prachtig uit over Downtown Victoria. We gaan per watertaxi naar Fishermans Wharf en Downtown Victoria. Onderweg komen we ook nog zeehonden tegen! Fishermans Wharf is een kleine bonte verzameling van boothuizen en restaurants, en gelukkig niet super toeristisch. We lopen richting Downtown en komen langs prachtige Victoriaanse huizen. Downtown Victoria is net als Vancouver een super relaxte stad – mooi, vriendelijke mensen, prachtige gebouwen en perfect onderhouden. We besluiten Sushi te gaan eten – we zitten immers aan het water en bestellen een “Sushi boot” – een houten schip volgepakt met heerlijke Sushi. De fles Pinot Grigio maakt het tot een heerlijke avond.

s’Avonds is de stad helemaal verlicht wat prachtig uitziet. We slenteren nog langs de Giftshops en drinken nog wat –daarna gaan we terug naar onze camping om nog wat na te genieten. Morgen verlaten we Vancouver Island en gaan we per ferry terug naar het vaste land.

1. Wil:
    11 augustus 2015
    Tóch gelezen, nu zonder die donkere achtergrond! Leuk die gekleurde huizen.
    Geniet verder!