Lake Maligne and Jasper

27 juli 2015 - Jasper Nationaal Park, Canada

Maandag 27 juli

We rijden – hoe anders – weer vroeg weg naar ons volgende doel: Lake Maligne en Lake Medicine. We rijden over de Maligne Rd eerst langs de Maligne Canyon en daarna naar Lake Medicine. Deze weg staat bekend om zijn vele wild: voornamelijk beren en elanden. Dit maakt de tocht extra spannend! Aangekomen bij Lake Medicine mogen we er jammer genoeg niet stoppen: twee weken geleden heeft hier een fikse bosbrand huis gehouden. Omdat de zomer zo warm en droog is dit jaar was een bliksem inslag voldoende om veel van de bomen rondom Lake Medicine te verwoesten. Het is vreemd te zeggen, maar deze verbrande bomen tussen alle groen en langs het meer geven een fantastisch mooi gezicht. Als we om half 9 bij Lake Maligne aankomen zijn ook de meiden wakker, en besluiten we eerst te ontbijten. We lopen daarna naar Lake Maligne – het grootste meer van de Rocky Mountains en net zoveel gefotografeerd als Lake Louise. De trekpleister is een eiland (Spirit island) midden in het meer dat alleen per boot te bereiken is. We besluiten dit aan ons voorbij te laten gaan (we hebben immers al zoveel mooie meren gezien) en lopen de “moose trail” richting Moose Lake – een 6 km trail. Onderweg komen we een eland jong tegen dat tussen de bossen staat: ons eerste echte “wild”.

Na onze wandeling gaan we terug richting Jasper – een stadje vergelijkbaar met Banff maar dan minder toeristisch en zeer mooi. We lunchen hier en zoeken een koffiebar waar internet is. Ik upload mijn verhalen en foto’s, de meiden checken whatsapp en facebook. We slenteren nog wat door het dorp en drinken nog wat op een terras in de heerlijke namiddagzon – het is genieten (zonder internet)! Na nog wat boodschappen en tanken keren we terug naar onze campsite waar we in het zonnetje buiten douchen (onze camper heeft een buiten douch!) en nog wat drinken. Ons avondeten is garnalen spagetti met een glas lekkere witte wijn - een perfecte afsluiting van deze heerlijke dag.

Morgen verlaten we de Rocky Mountains en gaan we op weg naar Alaska. Een tocht die drie dagen zal duren…

1. Eer:
    29 juli 2015
    Alaska.......! Heb gelijk even gekeken wat voor weer het dar is, maar verassend het is harstikke lekker!
  2. Louis roberts:
    29 juli 2015
    Het eten zag er goed uit smakelijk