Prince Rupert to Port Hardy

3 augustus 2015 - Port Hardy, Canada

Maandag 3 augustus

We melden ons om 6 uur bij de haven, onze boot vertrekt om 7.15. We zijn de laatste die aan boort gaan maar dat hadden we wel ingecalculeerd – we beschouwen ons zelf na 4x Griekenland met de boot als ervaren reizigers. De boot zelf is zeer luxe ingericht en er is meer dan voldoende plaats. Overal zijn er zeer confortabele zitjes en ook op het buitendek zijn er prima faciliteiten. Er zijn voldoende restaurants en zelfs een BBQ op het buitendek! We vertrekken met mistig weer maar dat slaat snel om in prachtig zomer weer – we varen immers naar het zuiden. Onderweg varen we langs prachtige fjorden, watervallen, vuurtorens, indianen nederzettingen en we komen zelfs walvissen tegen. De rit die 15 uur duurt vliegt dan ook voorbij en voor we het weten zitten we gezellig in het restaurant aan het avondeten.

Om 23 uur arriveren we in Port Hardy, het noordelijke havenplaatjes van Vancouver Island. We hebben hier een camping gereserveerd en het blijkt al snel dat we niet alleen op dit idee zijn gekomen. Deze camping ligt 4 km van de haven en dus ideaal voor deze late aankomst. Gelukkig is de camping erop ingesteld veel mensen tegelijk te helpen en om kwart voor 12 staan we geheel “full hook up” klaar voor de nacht. Het was weer een mooie dag en avontuur…

1. Jolanda:
    6 augustus 2015
    Alweer een mooi verhaal. Hoe gaat het met Romy haar voet? Voor mijn gevoel zijn jullie al lang weg. Hoe is dat voor jullie? Alles wat mooi en gezellig is gaat het natuurlijk veel te snel. Ook voor Juul? Moet haar lover toch wel lang missen. Succes
  2. Jolanda:
    6 augustus 2015