Tofino

8 augustus 2015 - Tofino, Canada

Vrijdag 7 augustus

We zijn een uur onderweg als we besluiten te stoppen bij de “Little Qualicum Falls Trail” – een reeks rivieren die uit de bergen van de Alberni Valley stromen en hier bij elkaar komen. We maken de kinderen wakker en ontbijten waarna we aan de 6 km lange trail beginnen. Het is een rondweg die eerst langs de Lower Waterfall komt en daarna langs de Upper Waterfall. Ze zijn nu niet zo spectaculair omdat dit jaar het droogste en zonnigste is sinds 35 jaar! De wandeling is prachtig met mooi uitzicht op de rivier die door het water de canyon en bomen heeft bedekt met een laag mos omringd door varens: met de zon die door dit regenwoud schijnt een fantastisch gezicht.

We rijden verder over de Highway 4, een van de weinige wegen die van de oostkust naar de westkust van Vancouver Island loopt. Het is een weg dwars door de bergen en brengt ons naar het Pacific Rim National Park – een eeuwenoud regenwoud aan de zee met een prachig strand – Long beach, een waar surf paradijs. We lopen de “Rain Forrest Trail” – een twee km lange trail door het regenwoud.

Onze camping, Bella Pacifica is een echte surfers camping en heel anders dan eerdere campsites. We hebben een prachtige plaats aan het strand tussen de oude cederbomen. s’Avonds op het strand zijn er overal kampvuurtjes. Wij maken ons eigen kampvuur en genieten van de “Pacific Ocean”…

Zaterdag 8 august

Vandaag onze eerste “volle” regendag te pakken – raar na drie weken zonnig zomerweer. We doen rustig aan en gaan ‘s middags in Tofino wat eten en het stadje bezichtigen – alles ingericht op de surf, strand en zee wereld, zelfs de zebrapaden. Morgen vertrekken we naar Victoria, de grootste stad van Vancouver Island.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade