Banff

25 juli 2015 - Banff, Canada

Zaterdag 25 juli

We zijn vandaag de hele dag in Banff, dus geen haast vandaag. We slapen uit en doen lekker rustig. We hebben allemaal – behalve Sam (onze strijder) – wat last van buikkrampen gehad, en vandaag is Romy aan de beurt. Ze blijft bij de camper en ik ga met de kinderen het stadje Banff in. Alles straten hebben hier dieren namen: Bear street, Wolf street, Mountain Goat street, Elk street enz. We lopen langs de winkeltjes en drinken koffie en thee bij “Evelyn’s” een leuke coffee bar met internet. Ik kan zo even al mijn verhalen posten en wat foto’s uploaden en de kids kunnen even contact leggen met Nederland.

Terug bij de camper is Romy zichtbaar opgeknapt en maken we een mooie wandeling langs de Bow river – de Fenlands trail, een 2.5 km wandeltocht. Er is kans dieren zoals vogels, bevers, elanden en wapiti herten te zien, maar we zien alleen het werk van deze dieren: afgeknaagde boomstronken, gaten van spechten en uitwerpselen. Desalniettemin is het een mooie wandeling vergezeld met een heerlijke middagzon. Terug op de camping genieten we van het zonnige weer dat de bergen prachtig doet kleuren. Morgen vertrekken we vroeg om naar Jasper te rijden: een 260 km lange weg. Dit beloofd een prachtige reis te worden over de “Icefields parkway 93” – volgens experts de mooiste bergpassen ter wereld.