Lake Louise en Banff

24 juli 2015 - Lake Louise, Canada

Vrijdag 24 juli

Ik ben vanochtend om half 6 wakker en blijf nog een half uur liggen. Omdat ik niet meer in slaap kom maak ik koffie, en vertrek om half 7 richting Lake Louise – het is namelijk een prachtige dag, en om nu op de camping te wachten tot de meiden wakker zijn lijkt me onzinnig. Bij de parkeerplaats aangekomen is Romy ook wakker en lopen we samen naar het meer: er zijn dan nog geen toeristen, het meer is hartstikke vlak en de ochtendzon schijnt op de bergen…een plaatje! Het meer wordt gevoed met water van de Victoria gletsjer en de kleur is turquoise en op zijn warmst in augustus: 4 graden Celcius. We drinken koffie op een bankje en genieten van het begin van deze dag. Na het ontbijt vertrekken we naar Banff, het toeristische centrum van de Rocky Mountains. Dit stadje is vernoemd naar de het Schotse stadje Banffshire, de geboorteplaats van de eerste directeur van de Canadese Pacific railway. Banff ligt in een dal, omgeven door steile bergen van de Cascade en Stoney Mountains, de Tunnel Mountain en de Sulphur Mountain.

We rijden de weg over een b-weg met adembenemende natuur. Als we in Banff aankomen rijden we eerst naar “Vermillion lakes”, mooie meren maar ze staan in de schaduw van Lake Louise en Lake Emerald. Hierna gaan we naar downtown Banff –een stadje van 5000 mensen, maar door alle toerisme komen tot 30000 in het hoogseizoen - om het stadje te verkennen en wat te eten. Het is een prachtig dorp met een aantal boulevards met veel restaurants, bars, winkels – een walhalla voor meiden. In de middag rijden we naar de Bow river waar de meiden kajakken en Romy en ik canoën. De turquouise groene rivier, de bergen rondom, actief bezig zijn in de natuur…het ultieme vakantie gevoel.

‘s Avonds op onze campingplaats met full hook-up zitten we nog heerlijk buiten in het zonnetje: Sam maakt foto’s van het lokale wildlife, Juul is aan het lezen en Romy en ik drinken wat. Na het avondeten spelen we nog wat kaart en kijken een film: morgen hebben we een rustige dag voor de boeg.

1. Anneke:
    25 juli 2015
    Ongelofelijk mooi; letterlijk spiegelglad water!!
  2. Frank Coenen:
    27 juli 2015
    Prachtig, prachtig, prachtig, sjloes op uch. Hub ger uch ein bietje versjtange in de kano? Veul blieve sjrieve want t is ech leuk om te leaze.
    Gr Frank
  3. Tjeu en yvon:
    27 juli 2015
    Ik heb vandaag even de laatste verslagen doorgenomen.Had even geen tijd omdat ik zonodig de Alpe d"Huez moest bedwingen met de fiets (ging prima trouwens). leuke verhalen en prachtige foto's. Blij ook dat het met Romy's voet goed gaat. Geweldig mooie vakantie nog. kusjes voor de 3 meiden...... en ooch veur Leonke natuurlik.