Hope

21 juli 2015 - Hope, Canada

Maandag 20 juli

We zijn vanochtend alle vier vroeg wakker. Ik weet niet wat het is: het tijdsverschil, het vroeg naar bed gaan, of gewoon opgewonden zijn omdat we vandaag onze camper krijgen! Ikzelf denk het laatste. Na gedouchet te zijn, ga ik bij Subway 4 broodjes halen voor onderweg. We zijn alle vier klokslag 8.00am klaar en kunnen dus nog rustig even wachten. Om 8.45 krijgen we een telefoontje dat onze taxi er is en dat we kunnen vertrekken naar “Ambassador”, de organisatie die ons de camper verhuurd. We hebben deze via Travelhome in Nederland geboekt en dit was een super service. Omdat we “all inclusive” hebben hoort het ophalen er als service bij. We zijn om 9.30 bij de Ambassador en krijgen tekst en uitleg over ons “huis” – een beetje overbodig om dat deze camper familie uit te leggen. Een paar handige weetjes en wat formulieren  verder en we mogen vertrekken: het is pas 10.30, dus nog de hele dag voor ons!

We beginnen onze tocht richting het stadje Hope waar we straks onze eerste camping hebben. Onze camper rijdt als een truck – maar dat mag ook wel voor een twaalf cylinder die volgens de beschrijving 1 op 3 rijdt…Als we een uurtje onderweg zijn stoppen we bij het plaatje Chilliwack waar we onze eerste boodschappen doen: de koelkast is immers helemaal leeg. We stoppen eerst bij een Liquor store voor wijn en bier en rijden dan door naar de “Super store” voor de grote boodschappen. Twee uur later komen we met twee volle karren voldaan naar buiten. We rijden vervolgens door naar onze camping en sluiten onze camper aan op de “full hook up”. We maken dus gebruik van het riool, het water en de stroom van de camping. We ruimen onze kleren en het eten en drinken in en Romy maakt de camper ons stekkie! We maken vanavond wraps – een welkome afwisseling na alle uiteten.

Na het eten loop ik nog even naar het stadje – twee kilometer van de camping. Hope is bekend omdat hier het eerste goud van British Columbia is gevonden en meer recent van de film “Rambo – first blood” die hier is opgenomen. Er is weinig van over wat ooit een bruisend stadje is geweest. Gelukkig is de natuur hier mooi en geniet ik van de eerste prachtige vergezichten.

s ‘Avonds na het douchen zitten we gezellig in onze camper en kijken naar de foto’s en kletsen nog wat en genieten van onze tijd samen. We zijn alle vier onder de indruk van het kaartje bij de toiletgebouwen - ”bears in area” – een unheimliches gevoel…

Morgen hebben we een lange rit voor de boeg: we rijden dan naar Revelstoke, een stadje gelegen aan de voet van de Rocky Mountains…